ÖBKHL, Magdalena Ericsson


  • Om kvällen.
  • Bilden väcker för mig sorgliga känslor, som minnen från en begravning med ledsna människor. När jag tänker vidare så kan jag också tänka mig två människor som sitter på en bänk. För mig har bilden ett sorgligt uttryck.
  • Två människoliknande varelser som sitter ner med kutade ryggar. Jag tänker att de har ett ledset kroppsuttryck men eftersom att man inte ser ansiktena är det svårt att tyda om bilden ska vara sorgsen eller glad. Jag tror att den är sorgsen.
  • Mörka skalor i bla. blå, grön och svart. Målningen har ljusa partier som faller lätt för ögat att kolla på, tycker jag.
  • Bitter och/eller sorgsen.
  • Jag tror att bilden ska framkalla vissa känslor. Att man kan relatera till stämmningen i bilden.
  • Som en bild hon har målat utifrån en viss sinnestämning eller händelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0